Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

Młody jęczmień, to określenia odnoszące się do młodziutkich, kilkudniowych listków jęczmiennych, bez sztucznych dodatków w postaci barwników, aromatów, stabilizatorów i konserwantów, które wykorzystuje się do produkcji sproszkowanych ekstraktów, soków i innych suplementów. 100% sproszkowany sok z młodego jęczmienia jest jedną z bardziej wartościowych postaci preparatów na bazie tej rośliny. Proces jego suszenia odbywa się w temperaturach do 32 stopni C, pod ciśnieniem, w bardzo krótkim czasie. Dzięki temu nie dochodzi do utleniania, a cenne związki obecne w młodym jęczmieniu pozostają zachowane – nie tracimy wartościowego chlorofilu.

Jęczmień, podobnie jak kukurydza, pszenica, czy trzcina cukrowa jest zaliczany do rodziny traw. Chociaż spożycie ziaren i nasion tych roślin było znane już w czasach starożytnych, mało kto do dziś czerpie świadomie korzyści płynące ze spożycia samej trawy. Obecnie podkreśla się, że trawy zbożowe są w pełni wartościowymi produktami o szerokim działaniu ochronnym i zaleca się je do włączania w codzienną dietę. Obok zielonych warzyw to kolejne doskonałe źródło składników odżywczych.

Jęczmień jest jedną z najstarszych uprawnych roślin na świecie. Najwcześniej jego zalety poznane zostały na Bliskim Wschodzie. Żywili się nim także starożytni Egipcjanie, którzy przyrządzali z jego ziaren placki i produkowali piwo. Rzymianie wierzyli w jego niezwykłą siłę, dlatego potrawy z dodatkiem jęczmienia podawali wojownikom przed bitwą. Już wtedy ludzie dostrzegli szczególnie dużą wartość soku z trawy jęczmiennej, niestety na wiele wieków został on zapomniany, by znów powrócić do łask.

Jeśli chodzi o sam jęczmień to z czasem jego uprawa została wyparta przez żyto i pszenicę, które świetnie nadawały się do wypieków.

Młody jęczmień sok –warto go pić!

Sok z młodego jęczmienia zyskał szybko miano „zielonego mleka”, o enzymatycznym działaniu na ludzki organizm. Jest niezwykle bogaty w szereg witamin oraz makro i mikroelementów, zawiera mnóstwo aminokwasów, a wszystko to w całkowicie naturalnej formie.

 

7 GŁÓWNYCH POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO PIĆ SOK Z MŁODEGO JĘCZMIENIA

 

 

 

1. Łatwo przyswajalne składniki

Regularne picie soku z młodego jęczmienia dostarczy nam mnóstwa substancji odżywczych. Pity świeży lub sproszkowany nie powoduje dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Jęczmień zawiera mnóstwo łatwo przyswajalnego wapnia, który wzmacnia kości i potasu – pierwiastka niezbędnego do zachowania prawidłowej równowagi kwasowej w organizmie oraz regulującego wydzielanie insuliny. W młodym jęczmieniu i jego soku znajdziemy również dużo więcej, niż w pszenicy zapobiegającego skurczom mięśni magnezu i chroniącego przed anemią żelaza.

2.Witaminy z grupy B

Witaminy z grupy B pełnią szereg istotnych funkcji, a młody jęczmień jest ich prawdziwą skarbnicą. Witamina B1 wspiera pracę serca, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i przyczynia się do utrzymania metabolizmu energetycznego, jak inne witaminy z tej grupy. Witamina B2 utrzymuje metabolizm żelaza, pomaga zachować zdrową skórę, utrzymuje we właściwym stanie czerwone krwinki i chroni komórki przed stresem oksydacyjnym. Witamina B3 zmniejsza uczucie zmęczenia, zaś B6 pomaga metabolizować białko i glikogen. To główne, choć nie jedyne właściwości witamin z grupy B. Chociażby ze względu na nie, warto sięgać po sok z młodego jęczmienia.

3. „Zielona krew” z chlorofilem

Uznaje się, że młody jęczmień to roślina zielna, która posiada najwięcej chlorofilu ze wszystkich roślin na naszej planecie. Struktura chlorofilu jest bardzo zbliżona do budowy ludzkiej hemoglobiny, dlatego rośliny z jego dużą zawartością są polecane w profilaktyce chorób krwi. Młody jęczmień ze względu na obecność chlorofilu jest polecany także po kuracji antybiotykowej, ponieważ nie uszkadza mikroflory jelit, a jego składniki zwalczają organizmy patogenne.

4.Nie tylko dla wegan i wegetarian

Sok z młodego jęczmienia dostarcza także mnóstwa białka, zawierającego wszystkie niezbędne człowiekowi aminokwasy. W formie sproszkowanej stanowi świetny dodatek do dań wegańskich i wegetariańskich, uzupełniający ich braki odżywcze. Nie mniej jednak nie oznacza to wcale, że rasowy mięsożerca nie może włączyć go do swojej diety. Nadaje się świetnie jako dodatek do smoothies i koktajli.

5. Ochrona przed odkładającym się tłuszczem

W jęczmieniu obecny jest rzadki enzym o nazwie SOD oraz oksydazy – enzymy o działaniu przeciwutleniającym, a także transhydrogena­zy, inicjujące odbudowę tłuszczu w organizmie. W momencie, kiedy zaczyna nam brakować któregoś z enzymów, tłuszcz odkłada się, pojawiają się problemy z cholesterolem, co w konsekwencji może doprowadzić do groźnych powikłań.

6. Profilaktyka nowotworowa

Roślina jęczmienia dostarcza człowiekowi również innego, ważnego enzymu katalazy. Potrafi ona pobudzić system immunologiczny do walki z nowotworem. Oprócz tego młody jęczmień dostarcza bardzo silnego przeciwutleniacza (2-O-glikozylisowiteksyny), który zwalcza karcerogenne wolne rodniki.

7. Solidna dawka antyoksydantów

Nie spotykany w innych produktach żywieniowych antyoksydant GIV znajduje swe źródło właśnie w soku jęczmiennym. Jego działanie jest podobne do beta-karotenu i witaminy A, jednak o wiele silniejsze. Pomaga on w pozbyciu się niechcianych przebarwień skóry, takich jak plamy starcze czy inne zmiany pigmentacyjne.

Młody jęczmień – stosowanie

Zastanawiasz się jak spożywać sproszkowany sok z młodego jęczmienia? Wystarczy, że rozpuścisz 2 gramy w 200 ml wody albo ulubionego soku owocowego. Zaleca się spożywać dwa razy dziennie tj. 4 gramy. Taką miksturę pijemy bezpośrednio po przygotowaniu, najlepiej 20 min przed posiłkiem.

 

 

Witryna stworzona na platformie