Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

Produktów: 0 0,00 zł

Koszyk jest pusty

Ilość:

Suma: 0,00

Drodzy Klienci!

W związku z aktualną sytuacją w kraju zamówienia mogą być realizowane z opóźnieniem. Zapewniamy, że wszyscy swoje zamówienia otrzymają chociaż te kilka dodatkowych dni trzeba będzie odczekać (aktualnie ok. 4-7 dni mamy opóźnienia), nikt jednak nie był w stanie przewidzieć obecnej sytuacji.
Dokładamy wszelkich starań (m.in. poszerzenie zespołu, tryb nadgodzin czy weekendy) aby niedogodność związana z oczekiwaniem była jak najkrótsza. 
Liczymy na Państwa wyrozumiałość w tej jakże niecodziennej sytuacji jaka opanowała nie tylko nasz kraj.
Z góry przepraszamy za ów czas oczekiwania.
Gdyby zamówienie nie zostało zrealizowane do 7 dni roboczych, prosimy o wiadomość na adres: [email protected]

Orzechy są bardzo popularne. Są smaczne i pożywne. Można je łatwo włączać do różnego rodzaju diety-od ketogenicznej po wegańskie. Zawierają dużą ilość zdrowego tłuszczu, błonnika i białka. Wiele badań wykazało, że orzechy zapewniają różne korzyści zdrowotne. Przede wszystkim obniżają ryzyko chorób serca.

MOC ORZECHÓW

Jak ważne są orzechy w naszej diecie? Orzechy zawierają twardą, niejadalną zewnętrzną powłokę. Zwykle musi pęknąć, aby uwolnić jądro znajdujące się w środku. Na szczęście większość orzechów można kupić w sklepie już gotowe do spożycia.

Orzechy są bogate w tłuszcze, mają niską zawartość węglowodanów i są doskonałym źródłem wielu składników odżywczych, w tym witaminy E, magnezu i selenu.

Orzechy zawierają przeciwutleniacze, znane jako polifenole. Mogą chronić komórki przed wolnymi rodnikami. Kontrolują też poziom złego cholesterolu “LDL”. Wykazano też, że orzechy mogą pomóc w odchudzaniu. Orzechy mogą pomóc obniżyć poziom całkowitego i złego cholesterolu LDL i trójglicerydów. Jednocześnie zwiększają poziom dobrego cholesterolu HDL.

Liczne badania wykazały, że poziom cukru we krwi, ciśnienia krwi i innych wskaźników zdrowotnych poprawia się, gdy osoby z cukrzycą typu 2 i zespołem metabolicznym zamieniają niezdrowe przekąski na orzechy. Badania także sugerują, że orzechy mogą zmniejszyć stan zapalny, szczególnie u osób z cukrzycą, chorobami nerek i innymi poważnymi schorzeniami. Wiele orzechów zawiera też dużo błonnika, który jest bardzo dobry dla naszego układu trawiennego. Ponadto mogą znacznie obniżyć ryzyko zawału serca i udaru serca. Chronią przed miażdżycą. Dlatego orzechy mogą sprzyjać długowieczności.

Ile powinno się zjadać orzechów dziennie? Dietetycy zalecają, by jeść codziennie 28 gramów orzechów dziennie. To mniej więcej tyle, ile mieści się w naszej dłoni. Możesz wybrać mieszankę orzechów lub garstkę jednego rodzaju, np. migdały. Są bogate w kalorie. Może dlatego orzechy mają złą reputację. Zamiast dodawać je do regularnej diety, powinny być stosowane jako zamiennik niezdrowych przekąsek.

Ilość kalorii w 100 gramach orzechów waha się od 213 kalorii dla kasztanów aż do 718 dla orzechów makadamia. Różnica wynika głównie z zawartości tłuszczu. Migdały mają najwięcej błonnika (12% w 100 gramach), a orzechy nerkowca i piniowe (3-4%). Kasztany i orzechy brazylijskie mają najwięcej cukru. Wreszcie, orzeszki ziemne, migdały i pistacje mają najwięcej białka (21-26%), a kasztany tylko 2%. Orzechy różnią się też ilością tłuszczu. Orzechy brazylijskie i makadamia mają najwięcej tłuszczów nasyconych w 100 gramach, a kasztany mają ich najmniej. Jeśli jesteśmy na diecie niskowęglowodanowej lub ketogenicznej, wybierzmy orzechy makadamia i pekan. Jednak te ostatnie są bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe, dlatego sprawdźmy, czy są surowe.

Typy orzechów

  • Kasztany

    Są doskonałym źródłem witamin i minerałów (takich jak mangan, molibden, miedź i magnez). Zmniejszają cholesterol i stabilizują cukier. Zmniejszają ryzyko zaparć i powikłań jelitowych, np. uchyłkowatości. Poprawiają pracę mózgu i układu nerwowego. Wzmacniają wytrzymałość kości i układu odpornościowego. Zwalczają wolne rodniki i zmniejszają ryzyko chorób serca i raka. Odgrywają kluczową rolę w procesie starzenia się i zapobiegają krzepnięciu krwi. Nie zawierają glutenu, dlatego mogą je jeść osoby chore na celiakię.

  • Migdały

    Zawierają dużo białka, witaminy E i magnezu. Mogą obniżyć poziom cholesterolu całkowitego i złego cholesterolu LDL. Poprawiają poziom dobrego cholesterolu HDL. Pomagają schudnąć i obniżyć ciśnienie krwi u osób z nadwagą lub otyłością. Zmniejszają ryzyko chorób serca i cukrzycy. Obniżają stan zapalny u osób z cukrzycą typu 2. DOSTĘPNE TUTAJ

  • Pistacje

    Zawierają dużo błonnika. Pomagają zwiększyć poziom dobrego cholesterolu HDL. Mogą pomóc w obniżeniu ciśnienia krwi i stresu oksydacyjnego. Mogą być doskonałą przekąską, jeśli próbujemy schudnąć. Zmniejszają skok poziomu cukru we krwi po posiłku.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Orzechy włoskie

    Zawierają bardzo dużą ilość zdrowych kwasów tłuszczowych omega-3, kwasu foliowego i witaminy B6 . Zmniejszają ryzyko chorób serca. Obniżają poziom całkowitego i złego cholesterolu. Jednocześnie zwiększają poziom dobrego cholesterolu. Obniżają ciśnienie i poprawiają przepływ krwi. Chroni przed stanem zapalnego, który może doprowadzić do wielu chorób przewlekłych.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Orzechy nerkowca

    Zawierają żelazo. Mogą zmniejszyć objawy zespołu metabolicznego. Obniżają ciśnienie krwi i podwyższają poziom dobrego cholesterolu HDL. Zwiększają potencjał antyoksydacyjny diety.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Pekan

    Są często używane w deserach, ale same w sobie są pożywne. Są bogate w cynk. Mogą obniżyć poziom złego cholesterolu LDL. Podobnie jak inne orzechy, pekan zawiera także polifenole, które są związkami, działającymi jako przeciwutleniacze.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Orzechy makadamia

    Zawierają szeroką gamę składników odżywczych. Są doskonałym źródłem jednonienasyconego tłuszczu. Mogą zmniejszać czynniki chorób serca, w tym stres oksydacyjny i stany zapalne. Obniżają poziom całkowitego i złego cholesterolu LDL.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Orzechy brazylijskie

    Są niewiarygodnie bogatym źródłem selenu. Jest to minerał działający jako przeciwutleniacz. Mogą pomóc w obniżeniu poziomu cholesterolu, stresu oksydacyjnego i stanu zapalnego.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Orzechy laskowe

    Są bardzo pożywne. Są dobrym źródłem wielu składników odżywczych, takich jak witamina E. Mogą również zmniejszać czynniki ryzyka chorób serca. Dieta bogata w orzechy laskowe obniżyła poziom cholesterolu całkowitego, złego cholesterolu LDL i trójglicerydów. Zmniejszyła również markery stanu zapalnego i poprawiła funkcję naczyń krwionośnych.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Orzeszki ziemne (fistaszki, arachidowe)

    Zawierają niacynę, znaną również jako witaminę B3. Jest ważnym składnikiem odżywczym. Jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niacyna może pomóc w obniżeniu poziomu cholesterolu i stanu zapalnego stawów. Zwiększa funkcje mózgu. Orzeszki ziemne mogą obniżyć czynniki ryzyka chorób serca. Co ciekawe, jedno z badań wykazało, że włączenie do diety masła orzechowego może zmniejszyć ryzyko cukrzycy typu 2. Najzdrowsze są niesolone orzeszki ziemne.DOSTĘPNE TUTAJ

  • Witryna stworzona na platformie